ראש השב"כ לשעבר: "אי אפשר לעצור אנשים על סמך התבטאויות"

    מהדורת הבוקר No Comments on ראש השב"כ לשעבר: "אי אפשר לעצור אנשים על סמך התבטאויות"

    ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי ב'מהדורת הבוקר': "הבעת דעה של הזדהות עם ארגון טרור, זו לא עבירה. אין החלטה שמונעת מכוחות הביטחון לאסוף את כלי הנשק במגזר הערבי. צירוף השב"כ לפעילות המשטרה, יועיל להצלחת המבצע"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על גל הטרור: "זה גל טרור שפורץ בקרב ערביי ישראל. המחבלים כנראה מחזיקים ברעיונות קרובים לדאע"ש – ארגון שכבר לא ממש קיים אבל גם המעצרים שבוצעו הלילה וכנראה כאלה שיבוצעו לפני החגים כוללים אנשים שהתבטאו – או על מידע מודיעיני – על רצונם לנקוט בפעולות טרור או לתמוך בהם".

    לדבריו "ישנם בודדים בקרב ערביי ישראל שעדיין מאמינים ברעיון המדינה האיסלאמית. הדחף לצאת לפיגועים נובעת כנראה מאסופה של סיבות, חלקן אישיות ורובן לאומניות. ההחלטה לבצע פיגוע בדרך כלל נופלת שעות ספורות או ימים ספורים לפני הביצוע וקרוב לוודאי שזה המקרה גם כאן".

    פרי הוסיף "אנחנו מטבענו תמיד מחפשים אשמים וכמובן שכל פיגוע הוא כישלון מודיעיני של גופי הביטחון, אבל אני לא חושב שמישהו נרדם בשמירה".

    עוד אמר ראש השב"כ לשעבר: "בעיית מאות אלפי כלי הנשק שנמצאים בקרב ערביי ישראל לא קיבלה עדיין פתרון. לפי מה שקראתי הכוונה של המפגעים הייתה לעשות טבח גדול באולם אירועים ונמנע פיגוע רחב היקף. הבעיה היא שאי אפשר לעצור אנשים רק על סמך התבטאות ברשת חברתית או הבעת דעה, זו אינה עבירה".

    עוד אמר: "אין החלטה שמונעת מכוחות הביטחון לאסוף את כלי הנשק במגזר הערבי. צירוף השב"כ לפעילות המשטרה, יועיל להצלחת המבצע".



    0 תגובות